သတင္းအေထြေထြဖတ္ျခင္းသည္အေကာင္းႏွင္ ့အဆိုးအျမင္ေဝဖန္ခဲြျခားနိုင္ရန္ျဖစ္ပါသည္..

Wednesday, 29 June 2016

က်ဳိက္ထီး႐ုိးေတာင္တက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အသင္း ဥကၠ႒ ဦးဝိတင္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း

 


“က်ဳိက္ထီး႐ိုးေတာင္ေပၚကို ကားေျပးဆြဲလာတာ ၂၃ ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီ ေတာင္တုန္တာလည္း မ႐ွိဘူး။ ေတာင္ခါတာလည္း မ႐ွိဘူး။ ေတာင္ၿပိဳတာလည္း မ႐ွိဘူး”

ျပည္တြင္းျပည္ပ ဘုရားဖူး ႏွစ္သန္းခန္႔ ႏွစ္စဥ္ လာေရာက္ဖူးေျမာ္ေနေသာ က်ဳိက္ထီး႐ိုးေစတီသို႔ 

ေတာင္တက္ကားမ်ားကို ရင္ျပင္ေတာ္မုခ္ဦးအနီးအထိ ေျပးဆြဲေနျခင္းကို ကန္႔သတ္ေတာ့မည္ဆုိေသာ 

သတင္းမ်ားအေပၚ က်ဳိက္ထီး႐ိုးေတာင္တက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အသင္းဥကၠ႒ ဦးဝိတင္ႏွင့္ေတြ႔ဆံု၍ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္သည့္ 

ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ဳိးဆက္မ်ားႏွင့္ ၎တုိ႔၏ အျမင္မ်ားကို သိ႐ွိေစရန္ ေမးျမန္းခဲ့သည္မ်ားမွ 

ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

Voice : က်ဳိက္ထီး႐ိုးေတာင္ေပၚ ရင္ျပင္ေတာ္မုခ္ဦး အနီးအထိ ကားေျပးဆြဲေနတာကို ကန္႔သတ္ဖို႔ စီစဥ္ေနတဲ့ 

သတင္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဦးဝိတင္အေနနဲ႔ ဘာမ်ား ေျပာခ်င္ပါသလဲ။ 

UWT : ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတာင္တက္ကားေတြက ၁၉၉၃ ထဲကေန ဒီေတာင္တန္းေတြမွာ ေျပးဆြဲလာတာပါ။ အဲဒီလို 

ဆြဲလာတာ ဒီေန႔ ဒီအခ်ိန္အထိ ဘာမွလည္း တစ္စုံတစ္ရာ မျဖစ္ဘူး။ ေတာင္တုန္တာလည္း မရွိဘူး။ ေတာင္ခါတာလည္

 မရွိဘူး။ ေတာင္ၿပိဳတာလည္း မရွိခဲ့ဘူး။ အဲဒီလို ၂၃ ႏွစ္ေက်ာ္ ေျပးဆြဲခဲ့တာ ဘာမွမျဖစ္ဘဲနဲ႔ ဒီေန႔အခ်ိန္က်မွ 

ေတာင္တုန္တယ္၊ ေတာင္လႈပ္တယ္ဆိုၿပီး ေျပာတယ္ဆိုေတာ့ ဒီကိစၥေနာက္ကြယ္မွာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးရဲ႕ 

ပေယာဂေတြ ပါေနတယ္ဆိုတာ သိသာေနတယ္။ ဒီေန႔ ဒီရက္ထိ မျဖစ္ခဲ့တဲ့ဟာကို သူက ေတာင္တုန္တယ္ 

ေျပာရေအာင္၊ အခုေျပးဆြဲေနတဲ့ ယာဥ္လိုင္းကိုလည္း ရေသ့ေတာင္အထိပဲ ဆြဲရမယ္။ ဒါဆို ရေသ့ေတာင္နဲ႔ ရင္ျပင္ေတာ္

 လမ္းေၾကာင္းကို သူတို႔ တစ္ခုခု အသုံးခ်ခ်င္လို႔ပဲ ဒီအေၾကာင္းအရာကို လုပ္ႀကံဖန္တီး သတင္းလႊင့္တယ္လို႔ 

ထင္ပါတယ္။ 

Voice : ေတာင္တက္ ကားခေတြကလည္း ေစ်းႀကီးတယ္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ေနာက္ခန္းက စီးတဲ့သူေတြ အတြက္လည္း 

က်ပ္က်ပ္သပ္သပ္ စီးရတယ္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ေျပာဆိုေနၾကတဲ့ အေပၚမွာေကာ ေတာင္တက္ 

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အသင္းအေနနဲ႔ ေစ်းေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိလား။ ေနာက္ခန္းလူကိုေကာ ထိုင္ရတာ အဆင္ေျပေအာင္ 

လုပ္ေပးဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိပါသလား။

UWT : လက္ရွိ ေျပးဆြဲေနတာက ေခါင္းခန္း ၃ဝဝဝ။ ေနာက္ခန္း ၂၅ဝဝ ပါ။ ေတာင္ေပၚကားေတြရဲ႕ အင္ဂ်င္က 

ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ပဲ သုံးရပါတယ္။ တာရာကလည္း သံုးလေလာက္ပဲ သုံးရတယ္။ အခုလို မိုးရာသီမွာဆိုရင္ ေတာင္ေပၚကို 

တစ္ေန႔ ၁၅ စီးေလာက္ပဲ တက္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ကားေတြက ရပ္ထားရတာပါ။ ဒါက ၁ဝ လပိုင္းအထိ သြားရမွာပါ။ 

လူေတြကေတာ့ ကားခ ေစ်းႀကီးတယ္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ၁၉၉၃ က ေတာင္တက္ကား စဆြဲလာတာ လူတစ္ေယာက္ကို 

၉ဝ က်ပ္ (ရေသ့ေတာင္အထိကို)။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက က်ဳိက္ထို - ကင္ပြန္း စခန္း ကားခက ၅ က်ပ္။ ဒီေန႔ 

ဒီအခ်ိန္မွာဆိုရင္ က်ဳိက္ထိုနဲ႔ ကင္ပြန္းစခန္းလမ္းက လူတစ္ေယာက္ကို ၅ဝဝ က်ပ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတာင္ တက္ကားေတြ

 ေျပးဆြဲေနတာက ရေသ့ေတာင္အထိကို ၁၅ဝဝ က်ပ္။ ေတာင္ေပၚထိကို ၂၅ဝဝ က်ပ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ 

ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ေစ်းမ်ားတယ္လို႔ မယူဆပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခုလာမယ့္ ဘုရားပြဲရာသီဆိုရင္ ဘုရားဖူး လာတဲ့သူေတြ

 ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး မျဖစ္ရေအာင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အားလုံး ဝိုင္းဝန္းလုပ္ေဆာင္ၾကဖို႔ တိုင္ပင္ေနၾကပါတယ္။ 

Voice : က်ဳိက္ထီး႐ိုးရင္ျပင္အထိ ကားေတြကို ေပး မတက္ေတာ့ဘူး။ ရေသ့ေတာင္အထိပဲ ကားကို ေပးတက္ မယ္ဆိုရင္ 

အက်ဳိးဆက္က ဘာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္မလဲ။

UWT : ဘုရားဖူးေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားမွာပါ။ အခုလို ရေသ့ေတာင္အထိပဲ ကားတက္လို႔ ရမယ္။ အေပၚရင္ျပင္ေတာ္ 

မုခ္ဦးအထိ ကားတက္လို႔ မရဘူးဆိုရင္ေတာ့ က်ဳိက္ထီး႐ိုး ဘုရားဖူး တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေလ်ာ့နည္းသြားမွာေတာ့ 

အေသအခ်ာပဲ။ သက္ႀကီး႐ြယ္အိုေတြ အလာနည္းသြားမယ္။ အဲဒီအတြက္ ႏိုင္ငံ့ဝင္ေငြ ထိခိုက္ႏိုင္တယ္။ အေျခအေန 

ေကာင္းေလး တစ္ခုကို တည္ၿငိမ္ေနတဲ့ အရာတစ္ခုကို ဘယ္လို စိတ္ကူးေတြနဲ႔မ်ား လုပ္ေဆာင္ေျပာဆို 

ေနၾကသလဲဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္ေတာ့ စဥ္းစားမရဘူး။

Voice : ေတာင္တက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အသင္းက ကင္ပြန္းစခန္း ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ ဘာမွမလုပ္ေပး ဘူးတို႔၊ သူတို႔ 

အက်ဳိးစီးပြားပဲ လာလုပ္ၾကတယ္လို႔ ကင္ပြန္း စခန္းေဒသခံေတြက လူမႈကြန္ရက္ေတြမွာ ေဝဖန္တာေတြ 

ေျပာဆိုၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ေဝဖန္တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာမ်ား ေျပာခ်င္ပါသလဲ။ ။

UWT : ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတာင္တက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အသင္းက မြန္ျပည္နယ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ လွဴဒါန္းခဲ့တာ ၂ဝ၁၃ 

ကေန ၂ဝ၁၆ ထိ သုံးႏွစ္အတြင္း သိန္းေပါင္း ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတာင္တက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္

 အသင္းကို ေျပာဆိုေနၾကတာေတြက အပုပ္ခ် ေနၾကတာပါ။ ကင္ပြန္းစခန္း ေက်း႐ြာဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ သုံးႏွစ္အတြင္း 

သိန္း ၃၅ဝဝ လွဴမယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေျပာထားတယ္။ မေန႔ကပဲ သိန္း ၅ဝဝ ေက်း႐ြာအတြက္ လွဴလိုက္တယ္။ 

မီးလင္းေရး ကိစၥေတြကို စလုပ္ေနၾကၿပီ။ မိုးမက်ခင္ ကာလမွာ ေရစီးေရလာ ေကာင္းေအာင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ 

ကင္ပြန္းစခန္းမွာ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့တယ္။ လူေတြကေတာ့ အျပစ္ကို ရွာႀကံ ေျပာၾကတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ေက်း႐ြာဆို 

ေက်း႐ြာ၊ ၿမိဳ႕နယ္ဆို ၿမိဳ႕နယ္ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အလွဴအတန္း လုပ္ေနတာ က်ဳိက္ထိုတစ္ၿမိဳ႕လုံး သိပါတယ္။ အဓိက 

ေျပာေနၾကတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတာင္တက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းကို မလိုမုန္းထားနဲ႔ ေျပာေနၾကတာပါ။ ရပ္ေရး/

 ႐ြာေရးအတြက္ လူမႈေရး လုပ္ငန္းေတြ ေဆာင္႐ြက္တယ္၊ မေဆာင္႐ြက္ဘူးဆိုတာ ေက်း႐ြာက လူႀကီးေတြ အသိဆုံးပါ။ 

ကင္းေဝးတဲ့ လူေတြကေတာ့ သိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

Voice : ေတာင္တက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အသင္းဥကၠ႒ အေနနဲ႔ ဘုရားဖူးျပည္သူေတြကို ဘာ Message ေပး ခ်င္လဲ။ 

UWT : ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ မတည္မၿငိမ္ မရွိဘူး။ နယ္ေျမေအးခ်မ္း သာယာတယ္။ ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈ မျဖစ္တာ ၈ 

ႏွစ္ ရွိၿပီ။ ခရီးသည္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရမႈလည္း မရွိဘူး။ အားလုံးလည္း လုံၿခံဳစိတ္ခ်ရတယ္။ အခုတစ္ေလာမွ 

စီးပြားေရးသမားနဲ႔ သူတို႔နဲ႔ရင္းႏွီးတဲ့ လူႀကီးတခ်ဳိ႕နဲ႔ ေပါင္းၿပီးေတာ့မွ အခုလို ကားက ရေသ့ ေတာင္ထိ တက္ရမွာတို႔၊ 

ေစ်းဆိုင္ေတြကို ေလလံေပး မွာတို႔ အမ်ဳိးမ်ဳိး အသံေတြလႊင့္ၿပီးေတာ့ မတည္မၿငိမ္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာကေတာ့ 

တစ္နယ္တစ္ေက်းက လာတဲ့သူေတြ ေျပာတဲ့အသံေတြပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ က်ဳိက္ထီး႐ိုး ေဒသကေတာ့ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္ 

ေနလ်က္ရွိပါတယ္။ လာမယ့္ ေတာင္ဖြင့္ ရာသီမွာလည္း အရင္ ႏွစ္တုန္းကလို ဘုရားဖူးေတြ လာေရာက္ ဖူးေျမာ္မယ္လို႔ 

ဆိုတာကိုလည္း ယုံၾကည္ေနပါတယ္ဗ်ာ။
The Voice

No comments:

Post a Comment

ေနာက္ဆုံးရပို ့စ္၂၀စာတင္ထား၍ဖတ္လိုပါကRead more သို ့ေခါင္းစဥ္စာသို ့အိုင္ကြန္အရုပ္ကေလးအားကလစ္လိုက္ပါ

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

ဒီမွာတင္ျပီးသားႏွင္ ့ေနာက္ဆုံးတင္ထားေသာပို ့စ္အေထြေထြမ်ားစိတ္တိုင္းက်တစ္ခုျခင္းကလစ္၍ဖတ္နိုင္ပါတယ္