From:Say Nyon Thu
 ေကတီဗြီတစ္ခုရဲ႕ တစ္ည၀င္ေငြဟာ သာမန္၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ တစ္ႏွစ္စာနဲ႔ ညီမွ်ပါတယ္။
 တ၇ား၀င္ ျပည့္တန္ဆာတန္း ရဲ႕တစ္ည၀င္ေငြဆိုရင္………..။
 တိုးတက္တာလား လူမႈဘ၀ေတြ ပ်က္စီးတာလား၊ မိသားစုရဲ႕မ်က္ရည္ေတြ 
ထည့္တြက္ၾကည့္ပါ။ ယခင္က ရိုးသားတဲ့ ေတာင္သူလယ္သမားေတြ ဘာေၾကာင့္ 
“နားေပါက္နဲ႔ ခေလာက္” ပဲက်န္ေတာ့တာလည္း…?
တရား၀င္
 ျပည့္တန္ဆာတန္း ရိွသင့္ မရိွသင့္………….
ကၽြန္ေတာ္ေရးခ်င္ေနတာ ေတာ္ေတာ္ၾကာပါျပီ။ အခုေတာ့ တရား၀င္
 ျပည့္တန္ဆာတန္း 
ဖြင့္ခြင့္ေတာင္းဆိုမယ္လို႔ သတငး္ဖတ္ရလို႔ ျမန္ျမန္ေရးျဖစ္ဖို႔ 
အေၾကာင္းဖန္လာပါတယ္။
 
 ေဖာက္သည္ေမွ်ာ္ေနတဲ့ ေကတီဗီြမယ္ေလး
 ကၽြန္ေတာ္ မႏၲေလးမွာေမြးဖြား ၾကီးျပင္းခဲ့လို႔ ျမန္မာမႈ ဓေလ့စရိုက္၊ 
ဘာသာတရား ကိုင္းရိႈင္းမႈ၊
 ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ 
ၾကီးျပင္းလာခဲ့တယ္။ ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာ တက္ခဲ့တဲ့အတြက္ 
ေအာက္ျမန္မာျပည္ ယဥ္ေက်းမႈကိုလည္း ၾကဳံဆုံခဲ့တယ္။ မိခင္ဇာတိျဖစ္တဲ့ 
ယခုေနျပည္ေတာ္မွာ အေျခခ်ေတာ့ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္းရဲ႕
 ျမန္မာ့ဓေလ့ 
ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈကို ဆက္လက္ေတြ႕ၾကဳံ
 ေလ့လာမိျပန္တယ္။
ျမန္မာျပည္ တစ္နံတစ္လ်ားမွာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ တိုင္းရင္းသား ယဥ္ေက်းမႈ 
ဆိုတာ သူ႔အ၇ပ္နဲ႔ သူ႔ဇာတ္ ဆိုသလို ရိွၾကေပမဲ့ ဗုဒၶဘာသာမွ ဆင္းသက္လာတဲ့ 
ယဥ္ေက်းမႈ
 ျဖစ္လို႔ ဘာသာတရား အယူ၀ါဒေအာက္က ေသြဖယ္ဆန္႔က်င္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ 
ဓေလ့စရိုက္ေတာ့ မရိွဘူး။
ယခင္
 ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ယဥ္ေက်းမႈျမိဳ႔ေတာ္လို႔ သတ္မွတ္ခဲ့တဲ့ မႏၲေလးျမိဳ႔ဟာ 
လူမ်ိဳးျခားေတြရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈေတြ တစ္စတစ္စ ဖုံးလႊမ္းလို႔ လာေနျပီ။ ကိုယ့္ေျမ
 ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈကို မကာကြယ္ႏိုင္တာ ကိုယ္ညံ့လို႔ပါ။
 ျမန္မာႏုိင္ငံ ၾကီး ဆင္းရဲပါတယ္။ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြနည္းပါးပါတယ္ 
ဆိုတဲ့ၾကားက လူမ်ိဳးျခားေတြက ဘာေၾကာင့္
 ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အေျခခ် 
ေနထိုင္လာၾကလည္း? လုပ္သေလာက္ အက်ိဳးခံစားခြင့္ မရရင္ ဘာေၾကာင့္ 
သူတို႔ဇာတိကို စြန္႕ျပီး သူမ်ားတိုငး္ျပည္မွာ အေျခခ်ေနထိုင္ႏိုင္ၾကသလည္း?
 ဘယ္လို ေနၾကျပီး ဘာေတြလုပ္ၾက သလည္း? 
ယွဥ္ၾကည့္ၾကပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ
 ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေယာကၤ်ား 
မိန္းမ တန္းတူ အခြင့္အေရးရိွပါတယ္။ အျခားေသာ မဟာယန၊
 ျဗဟၼဏ၊ ဇင္ 
ဗုဒၶဘာသာမ်ားလို မဟာဖို၀ါဒ( ေယာကၤ်ားသာ အျမတ္ဆုံး) ဆိုတာ မရိွပါဘူး။ 
ဒါေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ၁၉ ရာစုက ကၽြန္ေတြလို စင္ေပၚတင္ျပီး 
ေစ်းေခၚရာင္းသလို ခိုင္းမစားၾကပါဘူး။ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈအရပဲ ၾကည့္ၾကည့္ 
ဘာသာေရး 
ရႈေထာင့္ကပဲ ၾကည့္ၾကည့္ အမ်ိဳးသမီးေတြကို လိင္အလုပ္သမားအျဖစ္ 
လုပ္ကိုင္ျခင္းေရာ ခိုင္းေစျခင္းကိုပါ ဘယ္ေခတ္ အခါကမွ အားမေပးခဲ့ပါဘူး။ 
အေမလို ႏွမလို ေစာင့္ေ၇ွာက္ အေလးထားခဲ့ၾကတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ အားႏြဲ႔တဲ့ 
 မိန္းမသား ဆိုျပီး အထူးကာကြယ္ေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ ကိုယ့္အမ်ိုးသားခ်င္း 
လမ္းမွားေရာက္ေနရင္ေတာင္ ကယ္တင္ၾကတယ္။
လူမႈဘ၀ေတြမွာလည္း မိန္းမေကာင္းတစ္ေယာက္နဲ႔ မိန္းမပ်က္တစ္ေယာက္ ကိုဘယ္သူ 
အေရးတယူ ဆက္ဆံ မလည္း။ အဆင့္အတန္းဆိုတာ ခြဲစရာမလိုပါဘူး သူ႕အလုိလို 
ကြဲသြားတာပါ။ အညာေဒသ
 ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ စည္းလုံးတဲ့ ကိုယ့္အမ်ိဳးကိုယ္ 
ခ်စ္တဲ့စိတ္ေၾကာင့္ အညာဓေလ့ ဆိုတဲ့ စကားပဲ ရိွပါတယ္။ အေၾကဓေလ့ ဆိုတာ 
မရွိပါဘူး။ 
 အခု
 ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္း ေနျပည္ေတာ္ ဆိုျပီး ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ 
ရုံးေပါင္းစုံဆိုက္ရာ
 ျမိဳ႔ေတာ္ၾကီး ေပၚလာေတာ့ ရုပ္၀တၳဳအေဆာက္အဦေတြနဲ႔ 
အျပိဳင္ ယခင္မရိွခဲ့ဘူးတဲ့ ေကတီဗြီ၊ စင္တင္၊ မာဆတ္ ေတြ 
 အမ်ားအျပားေပၚထြန္းလာေတာ့ ေဒသခံေတြ မျမင္ဘူး မူးျမစ္ထင္ျပီး လယ္ေရာ္ေၾကးရတဲ့ေငြေတြ အိမ္၀ုိင္း အစားရတဲ့ ေျမကြက္ကေလးေတြ ေရာင္းခ်ျပီး ကဲလိုက္ၾကတာ 
အခုဆိုရင္ အိမ္ေထာင္ေရး အကြဲအျပဲဇာတ္လမ္း ေတြဟာ ယခင္ႏွစ္မ်ားထက္ 
ဘယ္ေလာက္ရာခိုင္ႏႈံး တက္သြားျပီလဲ? ေနျပည္ေတာ္က ေဒသခံေတြ 
မွာ 
 လုပ္စားစရာလည္း လယ္ေျမ မရိွေတာ့ဘူး။ ေရာ္ေၾကးရတဲ့ေျမကြက္ေရာင္းရေငြေတြလည္း သုံးပစ္လို႔ ကုန္ျပီ။ အိမ္ေထာင္ေတြ ပ်က္စီး သားသမီးေတြ စာရိတၱေတြပ်က္၊ အရင္ေကာက္စိုက္ သမေလးေတြက
 ေကတီဗြီမွာ အလုပ္ဆင္း၊ ေနစရာအိမ္ေလးေတြပဲ က်န္ေတာ့တယ္။
 
“ ေ၇ႊေက်ာင္းေျပာင္ေျပာင္ ၀မ္းေခါင္ေခါင္” ဘ၀ေတြပါ။ 
ေနျပည္ေတာ္က လယ္သမားေတြဘ၀ဟာ ဒီလို ေကတီဗီြ၊ စင္တင္၊ မာဆတ္ အမည္ခံ 
ျပည့္တန္ဆာလုပ္ငန္းေတြ ေခတ္စားလာေတာ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အျမတ္ေတာ္ခြန္သာ 
တိုးမလာတာ သူတို႔မွာေတာ့ “နားေပါက္နဲ႔ ခေလာက္” ပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္။ နားမွာ 
နားကပ္မရိွေတာ့ နားေပါက္ေဟာင္းေလာင္းနဲ႕ လယ္လုပ္ဖို႔ ႏြားေတြ မရိွေတာ့ 
ႏြားဆြဲ တဲ့ ခေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ စေတး၇တာပါ။ 
ဘာသာေရးအ၇လည္း သူမ်ား အသိုက္အျမဳံကို ဖ်က္ရင္ အင္မတန္ ငရဲၾကီးပါတယ္။ 
ပ်က္စီးကုန္တဲ့ မိသားစုေပါင္းမ်ားစြာဘ၀ကို ကိုယ္ခ်င္းစာသင့္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment