ဘာသာေရးႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အျပဳအမူေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားကိ ု ေထရဝါဒဗုဒၶအလိုက် ဟုတ္/မဟုတ္ တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ေသာ မွတ္ေက်ာက္တစ္ခုရွိ၏ ။ ထိုမွတ္ေက်ာက္ကား-
-ယင္းအျပဳအမူသည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစေသာ ကိေလ
-ယင္းအျပဳအမူသည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစေသာ ကိေလ
သာ ကုန္ေၾကာင္းျဖစ္လွ်င္ ေထရဝါဒ စစ္မွန္၏ ။
-ေလာဘ စေသာ ကိေလသာ တိုးပြားေၾကာင္းျဖစ္လွ်င္ ေထရဝါဒမဟုတ္၊ ျဗဟၼဏဝါဒ(မဟာယာနဝါဒ)ဟု မွတ္ရမည္။
ယခုေခတ္တြင္ ဂိုဏ္းဆရာႏွင့္ဘိုးေတာ္မ်ား ၏ အသစ္အဆန္းထြင္မႈေၾကာင့္ ဆင္ခံဘုရား၊ ျမင္းခံဘုရားမ်ား ေပၚေပါက္လာ၏ ။ ထို႔ထက္ပိုျပီး ဘက္စံုၾကီးပြားခ်မ္းသာလိုသူ မ်ားကား
ဆင္ခံ၊ ျမင္းရံဘုရားမ်ားအထိ ထုလုပ္ကိုးကြယ္လာၾက၏ ။
ၾကည္ညိဳေသာသဒၶါစိတ္ျဖင့္ ထုလုပ္ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း သ္င့ေတာ္၏/မသင့္ေတာ္ကို
ႏႈိင္းခ်ိန္ စဥ္းစားသင့္၏ ။
ေထရဝါဒႏွင့္ ညီ၏/ မညီ၏ကိုလည္း
ဆန္းစစ္သင့္၏ ။ ထိုပံုကို ထုလုပ္ကိုးကြယ္သူမ်ားသည္ သက္ေတာ္ထင္ရွား
ဘုရားရွင္ကို တိရစာၦန္ျဖစ္ေသာ ဆင္ေပၚျမင္းေပၚသို႔ တက္ထိုင္ခိုင္းဝ့ံသည့္အထိ
ဂါရဝ နိဝါတ နည္းပါးႏိုင္ၾကမည္ေလာ။ဤသို႔ဆန္းစ စ္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ တိရစာၦန္ေတြအေပၚထိုင္ေနေသာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို မထုလုပ္သင့္ေၾကာင္း ထင္ရွား၏ ။
ထို႐ုပ္ထုကိုထုျခင္းသည္ သူတပါးထက္ စီးပြားတက္ဖို႔ျဖစ္၏ ။ စီးပြားတက္လိုေသာ စိတ္သည္ေလာဘစိတ္ ျဖစ္၏ ။ စီးပြားေရးလုပ္ရင္း ေလာဘျဖစ္သည္မွာ သဘာဝက်၏ ။ သို႔ေသာ္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ကိုအေၾကာင္ းျပဳျပီး ေလာဘျဖစ္ေနသည္ကား သဘာဝမက်ပါ။ ဗုဒၶသည္ လူသားမ်ား ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟကုန္ရာ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေစရန္အတြက္ ပြင့္ေတာ္မူလာျခင္း ျဖစ္၏ ။
ဤသို႔ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္လွ်င ္
ဆင္ခံ၊ျမင္းခံစေသာ ဘုရားပံုမ်ား ထုလုပ္ျခင္းသည္ ေလာဘပြားစီးဖို႔အတြက္သာ
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေထရဝါဒႏွင့္မညီဟုလည္း သိသင့္၏ ။ သရက္ေတာတိုက္၊
ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ ဆရာေတာ္သည္ အထက္ပါျပႆနာမ်ိဳးကို သဘာဝက်က်
ရွင္းလင္းေပးေတာ္မူဖူး၏ ။ ဆရာေတာ္ျပဳစုေရးသားေသာ 'သုေတသန
သမၼာမဂၢဂၤသဥွာက်မ္း'တြင္ အက်ယ္ဖတ္႐ႈ႕ႏိုင္ပါ၏ ။ ဤ၌ကား အက်ဥ္းကိုသာ
ေရးသားပါမည္။
တစ္ေန႔တြင္ ဆူးေလဘုရားသို႔ ထူးျခားေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူကို ကုလားလူမ်ိဳးတစ္ဦးက လာလွဴ၏ ။ ႐ုပ္ပြားပံုကာ ဥေဒါင္းေပၚတြင္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ စံေတာ္မူေနပံု ျဖစ္၏ ။ ဆူးေလဘုရားေဂါပကအဖြဲ႔ဝင္ လူၾကီးမ်ားသည္ ထိုပံုေတာ္မ်ိဳးကို တခါမွမေတြ႔ဖူးသျဖင့္ ဘုရားေပၚတြင္ အပူေဇာ္ခံထားသင့္/မထားသင့္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ ျဖစ္ၾက၏ ။ ထို႔ေၾကာင့္ဆူးေလေစတီေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ ဆရားေတာ္ၾကီးမ်ားကို ပင့္ဖိတ္၍ ထိုအေၾကာင္းကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားၾက၏ ။
ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ ဆရာေတာ္ၾကီးသည္လည္း ထိုအခ်ိန္က ဆူးေလေစတီေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယဆရာေတာ္ တစ္ပါးပင္ျဖစ္၏ ။ က်န္ဆရာေတာ္မ်ားက 'အပူေဇာ္ခံထားလိုက္ပါ၊ တျခားဆင္ခံဘုရား၊ျမင္းခံဘုရ ားတို႔ေတာင္ ရွိေနျပီပဲ၊ အခု ဥေဒါင္းခံဘုရားဆိုတာလည္း အထူးအဆန္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး' ဟုမိန္႔ေတာ္မူၾက၏ ။
ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္က က်န္းဂန္ႏွံ႔စပ္ေတာ္မူလွသည္ ့အျပင္
စာေရးဆရာတိုင္း လက္မလႊတ္တမ္း အသံုးျပဳေနရသည့္ 'သုေတသန သ႐ုပ္ျပအဘိဓာန္'
က်မ္းျပဳ ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္ အရွင္ၾသဘာသာဘိဝိဝံသ ထံသို႔ ရဟန္းပရိသတ္၊
လူပရိ္သတ္အားလံုး၏ မ်က္လံုးမ်ားက တစ္ျပိဳင္နက္လို ေရာက္သြားၾက၏ ။
ဆရာေတာ္ၾကီးထံမွ ေလးနက္ၾကည္လင္ေသာ စကားမ်ားသည္ တစ္ခြန္းခ်င္း ထြက္ေပၚလာ၏ ။ " ရဟန္းပုဂၢိဳလ္အားလံုးအတြက္ ေတြးဆစရာတစ္ခုကိုေတာ့ တင္ျပခ်င္ပါတယ္၊ ပိဋကတ္သံုုးပံု၊ နိကာယ္ငါးရပ္ကို ေလွ်ာက္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ တိရစာၦန္တစ္ေကာင္ေကာင္စီးျပ ီး ခရီးသြားတယ္ဆိုတာ ဘယ္ေနရာမွာမွ မေတြ႔မိပါဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားဟာ ခရီးဘယ္ေလာက္ပင္ေဝးေဝး ေခ်ခၽြတ္ရမယ့္ ေဝေနယ်အတြက္ အခ်ိန္မီတယ္ဆိုရင္ ေျခလွ်င္ၾကြတာပဲ မ်ားပါတယ္၊ ေဝေနယ်အတြက္ ေျခလွ်င္ၾကြလို႔ အခ်ိန္မမီေလာက္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ အဘိညာဥ္တန္ခိုးနဲ႔ၾကြပါတယ္။
တိရစာၦန္ေပၚကို တက္စီးဖို႔မေျပာနဲ႔ ၊ တိရစာၦန္ ကထားတဲ့ယာဥ္ကိုေတာင္
မစီးဖို႔ အာပတ္ပညတ္ ထားပါတယ္။ မက်န္းမာျခင္းဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရွိမွသာ
စီးခြင့္ရွိပါတယ္။ေစာ္ကားရာ ေရာက္ပါတယ္။
ဘာသာျခားမ်ားကလည္း ဒီလိုပံုမ်ိဳးေတြကို ၾကည့္ျပီး 'ဗုဒၶဟာ သတၱဝါအားလံုးအေပၚမွာ သနားဂ႐ုဏာရွိတယ္လည္း ေျပာေသးတယ္၊ တိရစာၦန္ေပၚ တက္စီးတာပဲလား' ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးနဲ႔ ေထာက္ျပလာႏိုင္ပါတယ္။
ဒီဥေဒါင္းခံ႐ုပ္ကို လက္သင့္ခံျပီး ထားလိုက္မယ္ဆိုရင္ ေနာင္အခါမွာ က်ားခံတဲ့ ႐ုပ္ပြားမ်ိဳးေတြ၊ သမင္ခံတဲ့ ႐ုပ္ပြားမ်ိဳးေတြ အေတာမသတ္ေအာင္ ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဥေဒါင္းခံတဲ့ ႐ုပ္ပြားကို ဒီအတိုင္း အပူေဇာ္ခံမထားဖို႔ ေျပာၾကားလိုပါတယ္"
ဆရာေတာ္၏ သဘာ၀က်လွေသာ ၾသဝါဒေၾကာင့္ ေဂါပကလူၾကီးမ်ားသည္ ဥေဒါင္းကိုဖယ္ထားျပီး ႐ုပ္ပြားေတာ္ခ်ည္းသက္သက္သာလ ွ်င္ ယခုထက္တိုင္ အပူေဇာ္ခံထားပါသည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ေမတၱာရွင္ ( ေရႊျပည္သာ) ဆရာေတာ္ဘုရား ၏ ေထရ၀ါဒ မွတ္ေက်ာက္ တရားစာအုပ္မွာ ကူးယူ ေဖာ္ျပ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။ ။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။ ။။။
Copy and Credit to ^..^
Buddhism Beams(myanmar)
-ေလာဘ စေသာ ကိေလသာ တိုးပြားေၾကာင္းျဖစ္လွ်င္ ေထရဝါဒမဟုတ္၊ ျဗဟၼဏဝါဒ(မဟာယာနဝါဒ)ဟု မွတ္ရမည္။
ယခုေခတ္တြင္ ဂိုဏ္းဆရာႏွင့္ဘိုးေတာ္မ်ား
ေထရဝါဒႏွင့္ ညီ၏/
ထို႐ုပ္ထုကိုထုျခင္းသည္ သူတပါးထက္ စီးပြားတက္ဖို႔ျဖစ္၏ ။ စီးပြားတက္လိုေသာ စိတ္သည္ေလာဘစိတ္ ျဖစ္၏ ။ စီးပြားေရးလုပ္ရင္း ေလာဘျဖစ္သည္မွာ သဘာဝက်၏ ။ သို႔ေသာ္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ကိုအေၾကာင္
ဤသို႔ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္လွ်င
တစ္ေန႔တြင္ ဆူးေလဘုရားသို႔ ထူးျခားေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူကို ကုလားလူမ်ိဳးတစ္ဦးက လာလွဴ၏ ။ ႐ုပ္ပြားပံုကာ ဥေဒါင္းေပၚတြင္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ စံေတာ္မူေနပံု ျဖစ္၏ ။ ဆူးေလဘုရားေဂါပကအဖြဲ႔ဝင္ လူၾကီးမ်ားသည္ ထိုပံုေတာ္မ်ိဳးကို တခါမွမေတြ႔ဖူးသျဖင့္ ဘုရားေပၚတြင္ အပူေဇာ္ခံထားသင့္/မထားသင့္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ ျဖစ္ၾက၏ ။ ထို႔ေၾကာင့္ဆူးေလေစတီေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ ဆရားေတာ္ၾကီးမ်ားကို ပင့္ဖိတ္၍ ထိုအေၾကာင္းကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားၾက၏ ။
ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ ဆရာေတာ္ၾကီးသည္လည္း ထိုအခ်ိန္က ဆူးေလေစတီေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယဆရာေတာ္ တစ္ပါးပင္ျဖစ္၏ ။ က်န္ဆရာေတာ္မ်ားက 'အပူေဇာ္ခံထားလိုက္ပါ၊ တျခားဆင္ခံဘုရား၊ျမင္းခံဘုရ
ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္က က်န္းဂန္ႏွံ႔စပ္ေတာ္မူလွသည္
ဆရာေတာ္ၾကီးထံမွ ေလးနက္ၾကည္လင္ေသာ စကားမ်ားသည္ တစ္ခြန္းခ်င္း ထြက္ေပၚလာ၏ ။ " ရဟန္းပုဂၢိဳလ္အားလံုးအတြက္ ေတြးဆစရာတစ္ခုကိုေတာ့ တင္ျပခ်င္ပါတယ္၊ ပိဋကတ္သံုုးပံု၊ နိကာယ္ငါးရပ္ကို ေလွ်ာက္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ တိရစာၦန္တစ္ေကာင္ေကာင္စီးျပ
ျမတ္စြာဘုရားဟာ ခရီးဘယ္ေလာက္ပင္ေဝးေဝး ေခ်ခၽြတ္ရမယ့္ ေဝေနယ်အတြက္ အခ်ိန္မီတယ္ဆိုရင္ ေျခလွ်င္ၾကြတာပဲ မ်ားပါတယ္၊ ေဝေနယ်အတြက္ ေျခလွ်င္ၾကြလို႔ အခ်ိန္မမီေလာက္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ အဘိညာဥ္တန္ခိုးနဲ႔ၾကြပါတယ္။
ဘာသာျခားမ်ားကလည္း ဒီလိုပံုမ်ိဳးေတြကို ၾကည့္ျပီး 'ဗုဒၶဟာ သတၱဝါအားလံုးအေပၚမွာ သနားဂ႐ုဏာရွိတယ္လည္း ေျပာေသးတယ္၊ တိရစာၦန္ေပၚ တက္စီးတာပဲလား' ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးနဲ႔ ေထာက္ျပလာႏိုင္ပါတယ္။
ဒီဥေဒါင္းခံ႐ုပ္ကို လက္သင့္ခံျပီး ထားလိုက္မယ္ဆိုရင္ ေနာင္အခါမွာ က်ားခံတဲ့ ႐ုပ္ပြားမ်ိဳးေတြ၊ သမင္ခံတဲ့ ႐ုပ္ပြားမ်ိဳးေတြ အေတာမသတ္ေအာင္ ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဥေဒါင္းခံတဲ့ ႐ုပ္ပြားကို ဒီအတိုင္း အပူေဇာ္ခံမထားဖို႔ ေျပာၾကားလိုပါတယ္"
ဆရာေတာ္၏ သဘာ၀က်လွေသာ ၾသဝါဒေၾကာင့္ ေဂါပကလူၾကီးမ်ားသည္ ဥေဒါင္းကိုဖယ္ထားျပီး ႐ုပ္ပြားေတာ္ခ်ည္းသက္သက္သာလ
မွတ္ခ်က္။ ။ ေမတၱာရွင္ ( ေရႊျပည္သာ) ဆရာေတာ္ဘုရား ၏ ေထရ၀ါဒ မွတ္ေက်ာက္ တရားစာအုပ္မွာ ကူးယူ ေဖာ္ျပ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။
Copy and Credit to ^..^
Buddhism Beams(myanmar)
No comments:
Post a Comment