သတင္းအေထြေထြဖတ္ျခင္းသည္အေကာင္းႏွင္ ့အဆိုးအျမင္ေဝဖန္ခဲြျခားနိုင္ရန္ျဖစ္ပါသည္..

Tuesday 18 March 2014

မေလးေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးမႈ ေနာက္ကြယ္(1)



ဂ်က္ေလယာဥ္၏ ေလယာဥ္မွဴးတဦးက ေလေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရး စခန္းသို႔ ျပႆနာ တစံုတရာ မရွိေၾကာင္း ေျပာဆိုျခင္းမျပဳမီ အခ်ိန္ကတည္းက ေလယာဥ္၏ အခ်က္ျပစနစ္တခုကို ပိတ္ထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း မေလးရွား ထိပ္တန္းအရာရွိႀကီးတဦးက မတ္လ ၁၆ ရက္ေန႔တြင္ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားလိုက္ သည္။

မတ္လ ၁၆ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္သည့္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးအျဖစ္လည္း ပူးတြဲတာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသူ မေလးရွား ကာကြယ္ ေရးဝန္ႀကီး Hishammuddin Hussein က “ဟုတ္ ပါတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မတိုင္မီကတည္းက ပိတ္ထားခဲ့ ပါတယ္” ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေလယာဥ္လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းလဲ သြားျခင္းတြင္ ေလယာဥ္မွဴး ၁ ဦး သို႔မဟုတ္ ၂ ဦး စလံုး ပါဝင္ပတ္သက္ခဲ့သည္ဆိုသည့္ အယူအဆကို ပိုမိုအားေကာင္းေစခဲ့ၿပီး ၄င္းတို႔၏ ေနာက္ေၾကာင္း ရာဇဝင္မ်ားႏွင့္ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရာ အေၾကာင္းရင္းမ်ားကို အေရးတႀကီး စံုစမ္းေဖာ္ထုတ္ဖို႔ ထပ္ျဖစ္လာရသည္။

MH370 ေလယာဥ္သည္ မူလလမ္းေၾကာင္းမွ ေန၍ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ေျပာင္းလဲၿပီး မိုင္ေပါင္း ေထာင္ႏွင့္ခ်ီကာ ဆက္လက္ပ်ံသန္းခဲ့သည္ဆိုေသာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခက အားေကာင္းလာသည့္ အခ်ိန္တြင္ မေလးရွားအာဏာပိုင္မ်ား၏ စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးခြန္းထုတ္မႈေတြ ပိုမ်ားလာသည္။

မေလးရွားဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ နာဂ်စ္ရာဇက္ (Najib Razak) က စစ္တပ္ေရဒါႏွင့္ ၿဂိဳဟ္တုမွ အခ်က္ အလက္မ်ားအရ ေလယာဥ္သည္ အိႏၵိယသမုဒၵရာ ေတာင္ပိုင္း အင္ဒိုနီးရွား ပိုင္နက္တေနရာ သို႔မဟုတ္ လာအိုႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္းမွသည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအေနာက္ ပိုင္းတေလွ်ာက္ အာရွအလယ္ပိုင္း အလြန္က်ယ္ျပန္႔ ေသာ နယ္ေျမမ်ားအထိ ေရာက္ရွိသြားႏိုင္ေၾကာင္း မတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ အသိအမွတ္ျပဳ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ကို ရွာေဖြရန္အတြက္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၂၅ ႏိုင္ငံကို ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္ ေတာင္းဆို ေၾကာင္းလည္း မေလးရွားအာဏာပိုင္မ်ားက ေျပာ သည္။ ထိုအထဲတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံလည္း ပါဝင္သည္။

ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန (DCA) ၏ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင္ႏိုင္ထြန္း၏အဆိုအရ မေလးရွားအာဏာပိုင္မ်ားက ေပ်ာက္ဆံုး ေနေသာေလယာဥ္ကို ျမန္မာ့ေရပိုင္နက္အတြင္းတြင္ ၇ ရက္ၾကာ ရွာေဖြခြင့္ျပဳရန္ ခြင့္ေတာင္းခဲ့ၿပီး ျမန္မာ အစိုးရက ခြင့္ျပဳခ်က္ေပးလိုက္ေၾကာင္း၊ ေပ်ာက္ဆံုး မေလးရွား ေလယာဥ္ရွာေဖြမႈကို အကူအညီေပးရန္ ျမန္မာအစိုးရက ကယ္ဆယ္ေရးေကာ္မတီတခုဖြဲ႕စည္း ထားေသာ္လည္း မေလးရွားႏိုင္ငံက တရားဝင္အကူ အညီေတာင္းခံလာမွသာ ရွာေဖြေရးတြင္ ပါဝင္ကူညီ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ေပ်ာက္ဆံုးေလယာဥ္ရွာေဖြမႈကို ျမန္မာ့ေရပိုင္နက္အတြင္း ရွာေဖြရာတြင္ ကပၸလီပင္လယ္ျပင္အနီး တနသၤာရီ တိုင္း ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕ ဝန္းက်င္ေဒသကို အဓိက ရွာေဖြေနၿပီဟု သိရသည္။

၁၉၈၇ ႏိုဝင္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႔တြင္ ကိုရီးယား ေလေၾကာင္းလိုင္းပိုင္ ဘိုးအင္း ၇၀၇ သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ထားဝယ္ၿမိဳ႕မွ ၆၂ မိုင္ေက်ာ္အကြာ အန္ဒမန္ ပင္လယ္အတြင္း ပ်က္က်ေပ်ာက္ဆံုးသြားဖူးသည္။ ေလယာဥ္သည္ အီရတ္ႏိုင္ငံ ဘဂၢဒက္ ေလဆိပ္မွ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ ဆိုးလ္ၿမိဳ႕သို႔ပ်ံသန္းမည္ျဖစ္ၿပီး UAE ႏိုင္ငံ အဘူဒါဘီႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္တို႔တြင္ ေခတၲရပ္နားမည္ျဖစ္ကာ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ခရီးသည္ ၁၁၅ ဦးႏွင့္ ေလယာဥ္ အမႈထမ္း ၁၁ ဦး ပါဝင္သည္။ ဒီဇင္ဘာ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ေဒသခံ စက္ေလွတစီးက အပ်က္အစီးမ်ားကို ေတြ႕ရွိခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္ေပၚပါ လူအားလံုး ေသဆံုးခဲ့သည္။ ယင္း ေလယာဥ္သည္ ျပန္ေပးဆြဲခံရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ေတာင္ကိုရီးယားအစိုးရက သံသယရွိခဲ့သည္။

မေလးရွား ကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးက MH370 ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေျမျပင္ ထိန္းခ်ဳပ္စခန္းႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္ မသြားမီ မိနစ္ ၄၀ အတြင္းတြင္ ေလယာဥ္ေမာင္းခန္း အတြင္း မည္သို႔ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္ ဆိုျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အေသးစိတ္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ထပ္မံရွင္းျပခဲ့သည္။ ေလယာဥ္မွဴးတဦးက ထိန္းခ်ဳပ္ေမွ်ာ္စင္သို႔ “ေကာင္းပါၿပီ၊ ေကာင္းေသာညပါ” ဟု ေနာက္ဆံုး ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ မျပဳလုပ္မီအခ်ိန္ကပင္ အေရးပါသည့္ အခ်က္ျပသေကၤတ ထုတ္လႊင့္ျခင္း ရပ္တန္႔ ေနခဲ့ၿပီး ပိတ္ထားျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည့္အတြက္ ဝါရင့္ေလယာဥ္မွဴး Zaharie Ahmad Shah (အသက္ ၅၃ ႏွစ္) ႏွင့္ သူ၏ လက္ေထာက္ျဖစ္သူ Fariq Abdul Hamid (အသက္ ၂၇ ႏွစ္) တို႔ကို အာ႐ံုစိုက္၍ စံုစမ္းစစ္ေဆးရန္ ျဖစ္လာသည္။

ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္မ်ားသည္ Aircraft Communications Addressing and Reporting System (ACARS) ဟု ေခၚသည့္ စနစ္ျဖင့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ေပးပို႔ရန္ ေရဒီယို သို႔မဟုတ္ ၿဂိဳဟ္တုအခ်က္ျပမႈကို အသံုးျပဳၾကသည္။ အဆိုပါစနစ္က ေလယာဥ္၏ စက္မ်ားႏွင့္ တျခား ကိရိယာမ်ားမွ ေျမျပင္သို႔ဆင္းသက္သည့္အခါ သတိ ထားရမည့္ ျပႆနာမ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္စစ္ေဆးႏိုင္ သည္။

MH 370 ေလယာဥ္ႏွင့္ ေလယာဥ္အမႈထမ္း ၁၂ ဦး၊ ခရီးသည္ ၂၂၇ ဦး ေပ်ာက္ဆံုးသြားျခင္းသည္ အလြန္က်ယ္ျပန္႔သည့္ အေၾကာင္းအရာတခုျဖစ္လာ ၿပီး အၾကမ္းဖက္မႈအလားအလာ၊ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ေလယာဥ္ဝန္ထမ္းမ်ား၏ ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရာမ်ား၊ ေလေၾကာင္းနည္းပညာႏွင့္ အိႏၵိယသမုဒၵရာႏွင့္ ေဝးလံက်ယ္ျပန္႔ေသာ အာရွေဒသအပါအဝင္ ႀကီးမားေသာ ဧရိယာအတြင္းတြင္ ရွာေဖြေနျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးခြန္းမ်ား ျမင့္တက္လာသည္။

“က်ေနာ္ တခါမွမျမင္ဖူးတဲ့ အက်ယ္အဝန္း ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ရွာေဖြေရးအတြက္ ဖ်က္သေဘၤာ ႏွစ္စီး ေစလႊတ္ေပးထားေသာ အေမရိကန္ေရတပ္ အမွတ္ (၇) သေဘၤာအုပ္စု၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး William Marks က တယ္လီဖုန္း အင္တာဗ်ဴးတခုတြင္ ေျပာသည္။

မေလးရွား အေနာက္ဘက္ရွိ စစ္တပ္ ေရဒါ စခန္း၏ျမင္ကြင္းမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီး ေနာက္ထပ္ ၆ နာရီ ၾကာသည္အထိ ေလယာဥ္လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္း၍ ဆက္လက္ပ်ံသန္းသြားခဲ့သည္ဟု ၿဂိဳဟ္တုသတင္းမ်ားက ၫႊန္ျပေနသည့္ ေနရာႏွစ္ခုတြင္ ရွာေဖြရန္ ႏိုင္ငံေပါင္းမ်ားစြာက ကူညီလိမ့္မည္ဟု မေလးရွား အာဏာပိုင္မ်ားက ေျပာသည္။ ယခုအခါ ကာဇက္စတန္၊ ဥဇဘက္ကစၥတန္၊ တာခမန္နစၥတန္၊ ကာဂ်စၥတန္၊ ပါကစၥတန္၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ အိႏၵိယ၊ ျမန္မာ၊ ထိုင္း၊ လာအို၊ ဗီယက္နမ္၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ ဩစေၾတးလ် အပါအဝင္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၂၅ ႏိုင္ငံက ကူညီၾကမည္ ျဖစ္သည္။
အန္ဒမန္ ပင္လယ္အတြင္း မတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔က ရွာေဖြေရးႏွင့္ ကယ္ဆယ္ေရး လုပ္ေဆာင္ေနေသာ မေလးရွား သေဘၤာတစီး (ဓာတ္ပံု - Reuters)

ေဆာင္းပါး(ဧရာ၀တီ)စာမ်က္နွာမွကူးယူေဖၚျပသည္။

No comments:

Post a Comment

ေနာက္ဆုံးရပို ့စ္၂၀စာတင္ထား၍ဖတ္လိုပါကRead more သို ့ေခါင္းစဥ္စာသို ့အိုင္ကြန္အရုပ္ကေလးအားကလစ္လိုက္ပါ

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

ဒီမွာတင္ျပီးသားႏွင္ ့ေနာက္ဆုံးတင္ထားေသာပို ့စ္အေထြေထြမ်ားစိတ္တိုင္းက်တစ္ခုျခင္းကလစ္၍ဖတ္နိုင္ပါတယ္