သတင္းအေထြေထြဖတ္ျခင္းသည္အေကာင္းႏွင္ ့အဆိုးအျမင္ေဝဖန္ခဲြျခားနိုင္ရန္ျဖစ္ပါသည္..

Tuesday 18 March 2014

မေလးေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးမႈ ေနာက္ကြယ္(2)



သို႔ေသာ္လည္း ေလယာဥ္မည္သို႔ျဖစ္ခဲ့သည္ ဆိုျခင္းကို ႀကံဆၾကည့္ေရးသည္ မတ္လ ၈ ရက္ေန႔ က ထိုင္းပင္လယ္ေကြ႕အတြင္း မေလးရွားေျမာက္ပိုင္း ႏွင့္ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္းၾကားကို ျဖတ္ေက်ာ္ ပ်ံသန္းေနခ်ိန္ ေလယာဥ္ေမာင္းခန္း အတြင္းရွိ အေျခအေနမ်ားကို ျပန္လည္ဆန္းစစ္ၾကည့္ေရးေပၚ တြင္ မူတည္ေနသည္။

အေျခအေန ထူးျခား႐ႈပ္ေထြးမႈကို အေၾကာင္း ျပဳ၍ အေမရိကန္အစိုးရ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ေလ ေၾကာင္းအေတြ႕အႀကံဳ ရွိသူမ်ားျဖစ္သည့္ ေလယာဥ္မွဴးတဦး သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ဦးလံုးက မိမိဆႏၵအေလ်ာက္ ျဖစ္ေစ၊ အက်ပ္ကိုင္မႈေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ပါဝင္ပတ္သက္ ခဲ့ျခင္းရွိႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာၾကသည္။

မတ္လ ၈ ရက္ေန႔ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ နံနက္ ၁၂ နာရီ ၄၁ မိနစ္တြင္ ကြာလာလမ္ပူ ႏိုင္ငံတကာ ေလဆိပ္မွ လူ ၂၃၉ ဦးကို တင္ေဆာင္၍ တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕သို႔ ထြက္ခြာသြားေသာ MH 370 ေလယာဥ္သည္ ခရီးစဥ္အတြက္ သတ္မွတ္အျမင့္ေပ ၃၅၀ဝ၀ သို႔ နံနက္ ၁ နာရီ ၁ မိနစ္တြင္ ေရာက္ရွိခဲ့ သည္။ ေနာက္ထပ္ ၆ မိနစ္အၾကာ နံနက္ ၁ နာရီ ၇ မိနစ္တြင္ ေနာက္ဆံုး ACARS သတင္းပို႔ခ်က္မ်ား ရရွိခဲ့ၿပီး မည္သည့္မွားယြင္းမႈမွ် မပါဝင္ေၾကာင္း မေလးရွား အာဏာပိုင္မ်ားကဆိုသည္။

ACARS သတင္းေပးပို႔မႈ ပိတ္သြားျခင္းအတြက္ မည္သို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ေၾကာင္းႏွင့္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ရပ္တန္႔သြားေၾကာင္းကို စံုစမ္းစစ္ေဆးသူမ်ားက ထုတ္ျပန္ေျပာဆိုျခင္းမရွိေပ။ စနစ္ကို ပိတ္လိုက္လွ်င္ အလိုအေလ်ာက္ သတင္းပို႔ျခင္း မလုပ္ေတာ့ပါ။ သို႔ ေသာ္လည္း မေလးရွားကြ်န္းဆြယ္အေရွ႕ဘက္ကမ္းေျခသို႔ မေရာက္မီအခ်ိန္တြင္ ACARS ကို ပိတ္ပစ္ခဲ့ေၾကာင္း မစၥတာနာဂ်စ္က ေျပာသည္။ လြတ္လပ္သည့္ ေရဒါတခုက နံနက္ ၁ နာရီ ၈ မိနစ္တြင္ ေလယာဥ္လမ္းေၾကာင္းကို မွတ္တမ္းတင္ထားႏိုင္ခဲ့ သည္။

မေလးရွား တာဝန္ရွိသူမ်ား၏ ရွင္းလင္းခ်က္ မွန္ကန္၍ ေလယာဥ္မွဴးတဦးက အခ်က္ျပစနစ္ကို ပိတ္ပစ္ခဲ့သည္ဆိုလွ်င္ သတင္းပို႔ခ်က္တခုထုတ္လႊင့္ ၿပီးၿပီးခ်င္း ပိတ္ခဲ့သည္ဟု ယူဆရမည္ျဖစ္သည္။

ေလယာဥ္ေမာင္းခန္းႏွင့္ ေလေၾကာင္းထိန္း သိမ္းေရးစခန္းတို႔ ေနာက္ဆံုး ဆက္သြယ္ေျပာဆိုခဲ့ သည့္အခ်ိန္ကို မေလးရွားတာဝန္ရွိသူမ်ားက အတိ အက် ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုျခင္း မရွိေပ။ သို႔ေသာ္လည္း Mr.Hishammuddin ၏ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္အရ ေနာက္ဆံုးဆက္သြယ္မႈသည္ နံနက္ ၁ နာရီ ၈ မိနစ္ႏွင့္ ၁ နာရီ ၂၁ မိနစ္အတြင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ နံနက္ ၁ နာရီ ၂၁ မိနစ္တြင္ ေလယာဥ္၏ ဆက္ သြယ္ေရးစက္က ထုတ္လႊင့္မႈရပ္တန္႔သြားၿပီး ေျမျပင္ ထိန္းသိမ္းေရးစခန္းႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ ေတာက္သြားခဲ့သည္။

ဆက္တိုက္ျဖစ္လာေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားကလည္း ေလယာဥ္ေမာင္းခန္းကို တစံုတေယာက္ကထိန္းခ်ဳပ္ ၿပီး ေလယာဥ္မွဴးမ်ားအား ACARS ကို ပိတ္ပစ္ရန္ ဖိအားေပး၍ ေျမျပင္ထိန္းခ်ဳပ္စခန္းသို႔ ေကာင္းေသာညပါဟု ႏႈတ္ဆက္စကားေျပာခိုင္းၿပီးေနာက္ ဆက္သြယ္ေရးစက္ကို ပိတ္လိုက္သည္ဆိုေသာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ အေၾကာင္းတခုကို မဖယ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ လည္း ယင္းသို႔ျဖစ္ခဲ့သည္ဆိုလွ်င္ ေလယာဥ္အပိုင္စီး သူမ်ားသည္ ပ်ံသန္းခ်ိန္၏ ပထမ ၂၆ မိနစ္အတြင္း တြင္ ေလယာဥ္ေမာင္းခန္းကို စီးနင္းႏိုင္ဖို႔ လိုအပ္သည္။

ေခတ္မီေလယာဥ္တစီးတြင္ ACARS စနစ္ ရပ္ဆိုင္းသြားျခင္း သို႔မဟုတ္ ခ်ိဳ႕ယြင္းေနျခင္းကို ထိန္းခ်ဳပ္စက္ ခလုတ္ခံုတြင္ သတိေပးျခင္းအား ေလယာဥ္မွဴးက မသိႏိုင္ဖြယ္ရာမရွိေၾကာင္း လန္ဒန္ရွိ City University ေလေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာဌာန မွ ဝါရင့္ကထိက Cengiz Turkoglu က ေျပာသည္။ သူက ေလေၾကာင္းေဘးကင္း လံုၿခံဳေရးဆိုင္ရာ ကြ်မ္းက်င္သူတဦးလည္း ျဖစ္သည္။

“သူတို႔ ေသခ်ာေပါက္ကိုသတိထားမိမွာပါ” ဟု Cengiz Turkoglu က ေျပာသည္။ “ACARS စနစ္ ရပ္ဆိုင္းသြားရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ရွိလာ ရင္ သတိေပးပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြကို သတိေပးရပါ မယ္” ဟု သူက တယ္လီဖုန္း အင္တာဗ်ဴးတခုတြင္ ေျပာၾကားလိုက္သည္။

အဓိကအက်ဆံုးအခ်က္ကို ယခုအထိ မသိရ ေသးေၾကာင္း Cengiz Turkoglu က ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ရရွိၿပီးေသာ အေထာက္အထားမ်ားက ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းဟု ၫႊန္ျပေနသည္ဟု သူကဆိုသည္။

“တစံုတေယာက္ရွိတယ္။ သူက ကြ်မ္းက်င္မႈ လည္းရွိတယ္။ သူက တစံုတခုကို စီစဥ္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ေဆြးေႏြးျငင္းခံုစရာ အေၾကာင္းတခု ရွိလာတယ္။ ဘယ္သူလဲ ဆိုတာေတာ့ က်ေနာ္ မသိပါဘူး” ဟု ဃနညါငဖ ႊကမုသူါက က ေျပာသည္။

မေလးရွားအာဏာပိုင္မ်ားက ေလယာဥ္မွဴးမ်ား ႏွင့္ ဝန္ထမ္းမ်ားကိုသာ သံသယျဖစ္ဖြယ္ရာရွိသူမ်ား အျဖစ္ ထုတ္ျပန္ျခင္းမဟုတ္ပါ။ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ လိုက္ပါသြားသူ ခရီသည္ႏွင့္ ဝန္ထမ္းအားလံုး၏ ေနာက္ခံမ်ားကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ စံုစမ္းစစ္ေဆးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မတ္လ ၁၆ ရက္ေန႔က ေျပာၾကားခဲ့ သည္။ ေလယာဥ္အတြက္ အလုပ္လုပ္ခဲ့သည့္ေျမျပင္ ဝန္ထမ္းႏွင့္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားကိုလည္း စစ္ေဆး မည္ဟု သိရသည္။

ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးသြားၿပီး မၾကာမီမွာပင္ အေမရိကန္ FBI အရာရွိမ်ားႏွင့္ အေမရိကန္ စံုစမ္းေရးသမားမ်ား က ခိုးယူလာေသာ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္မ်ားႏွင့္ ခရီးသြားခဲ့သည့္ အီရန္ႏိုင္ငံသား ၂ ဦး အပါ အဝင္ ေလယာဥ္မွဴးႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား အားလံုး၏ အမည္မ်ားကို အၾကမ္းဖက္အဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ခ်က္ ရွိ မရွိ စစ္ေဆးၾကည့္ခဲ့ရာ ဆက္သြယ္မႈ မေတြ႕ ရွိခဲ့ရေၾကာင္း တာဝန္ရွိသူမ်ားကေျပာသည္။ ခရီး သည္တခ်ိဳ႕၏ မိခင္ႏိုင္ငံမ်ားက ေလယာဥ္ေပၚလိုက္ ပါသြားေသာ ၄င္းတို႔ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ ေနာက္ခံ အေၾကာင္း အခ်က္အလက္ အျပည့္အစံုကို ယခု အခ်ိန္အထိ ထုတ္ေပးျခင္းမရွိေသးဟုလည္းေျပာသည္။

ေလယာဥ္ကို မည္သည့္ေနရာကို ရွာေဖြရမည္ ကို သိရွိေနလွ်င္ပင္ ရွာေဖြရန္က ခက္ခဲေနသည္။ အိႏၵိယသမုဒၵရာ၏အထက္ မိုင္ ၂၂၂၅၀ အထက္ တြင္ ကမၻာကိုပတ္ေနေသာ ၿဂိဳဟ္တုတလံုးက ေနာက္ ဆံုးထုတ္လႊင့္မႈကို ဖမ္းယူရရွိခဲ့သည္။ ဖမ္းယူႏိုင္စြမ္း ရွိသည့္ ဒီဂရီမ်ားကို အေျခခံ၍ တြက္ခ်က္ၾကည့္ပါက ယခုရွာေဖြေနသည့္ ဧရိယာ ၂ ခုအတြင္း တေနရာမွ ထုတ္လႊင့္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။

ေျမာက္ဘက္စက္ဝိုင္းျခမ္းသည္ အာရွအလယ္ပိုင္းရွိ ကာဇက္စတန္ ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ ကာဂ်စၥတန္ ေျမာက္ပိုင္းမွသည္ အလြန္က်ယ္ျပန္႔သည့္ တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံအေနာက္ပိုင္းႏွင့္ အေနာက္ေတာင္ပိုင္း ေဒသမ်ားကို ျဖတ္သန္း၍ လာအိုႏိုင္ငံ ေျမာက္ပိုင္းတြင္ အဆံုးသတ္သည္။ ထိုေဒသအမ်ားစုသို႔ ေရာက္ရွိႏိုင္ရန္ စစ္အင္အားႀကီးမားသည့္ ဧရိယာမ်ား ျဖစ္ေသာ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယႏွင့္ ကာဇက္စတန္ ႏိုင္ငံမ်ားကို ျဖတ္သန္းသြားရမည္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚမွ ပင္လွ်င္ ျဖတ္ေက်ာ္ပ်ံသန္းရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ႏိုင္ပါသည္။

ေဆာင္းပါး(ဧရာ၀တီ)မွကူးယူေဖၚျပသည္။

No comments:

Post a Comment

ေနာက္ဆုံးရပို ့စ္၂၀စာတင္ထား၍ဖတ္လိုပါကRead more သို ့ေခါင္းစဥ္စာသို ့အိုင္ကြန္အရုပ္ကေလးအားကလစ္လိုက္ပါ

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

ဒီမွာတင္ျပီးသားႏွင္ ့ေနာက္ဆုံးတင္ထားေသာပို ့စ္အေထြေထြမ်ားစိတ္တိုင္းက်တစ္ခုျခင္းကလစ္၍ဖတ္နိုင္ပါတယ္