ေရးသားသူ- မိုးညိဳ၊ ေဆြမြန္
အဂၤလိပ္အစုိးရက အကြက္ခ်ပ်ဳိး ေထာင္ခဲ့ေသာ ယေန႔ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္မွာ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ရာေက်ာ္ ၾကာျမင့္ေနၿပီျဖစ္ၿပီး ၿပီးခဲ့သည့္ တပ္မေတာ္အစုိးရကာလတစ္ေလွ်ာက
ထို႔ေၾကာင့္ ယခုအရပ္သား အစုိးရလက္ထက္တြင္ ၿမဳိ႕ေတာ္ႀကီးကို ျပန္လည္အဆင့္ျမႇင့္မြမ္းမံရ
ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္း စံမမီေတာ့သည့္ အေဆာက္အအံုမ်ား ျပည့္စံုလံုေလာက္မႈ အားနည္းေနသည့္ လမ္း၊ ေရ၊ မီးစနစ္အစရွိေသာ ေခတ္မမီေတာ့သည့္ လူမႈစီးပြားေရးရပ္၀န္းႀကီး တစ္ခုလံုးကို ျပန္လည္အဆင့္ျမႇင့္ရန္ အစိုးရႏွင့္ပညာရွင္မ်ား ပူးေပါင္းၿပီး ျပန္လည္
အသက္သြင္းရန္ ႀကိဳးပမ္းေနၿပီျဖစ္သည္။
၂၀၀၆ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၇ရက္ တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ၿမဳိ႕ေတာ္အျဖစ္ ေနျပည္ေတာ္ကိုေျပာင္းလဲသတ္မ
ေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ အကုန္က်ခံ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စီးပြားေရးၿမဳိ႕ေတာ္အျဖစ္ က်န္ရွိခဲ့ေသာ ရန္ကုန္ျပဳျပင္ျပင္ဆင္
ေရးမွာ အစုိးရ၏ လ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္းကုိ မ်ားစြာခံခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္တြင္သက္တမ္းလြန္ ေဟာင္းႏြမ္းဘတ္စ္ကားအုိမ်ား
တတ္သည့္ သက္တမ္းၾကာ ၿမဳိ႕ပတ္ရထားမ်ားကို ေန႔စဥ္သြားလာအသုံးျပဳေနရဆဲျ
ၿမဳိ႕ေတာ္ရန္ကုန္မွာ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏုိင္ငံမ်ား၊
ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထုိင္သူ
ႏွက္ေနသည့္ စီးပြားေရးၿမဳိ႕ေတာ္မွာ ပညာရွင္မ်ားအတြက္ ခ်က္ခ်င္းေျဖရွင္းရန္ ခက္ခဲေနသည့္ ပုစာၦတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေနသည္။
“ရန္ကုန္မွာ အေျခခံအေဆာက္အအံု ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ျပန္ၿပီးအဆင့္ျမႇင့္တင္သင့္
အမ်ားစုကုိ စည္ပင္ကလုပ္ေနတာပဲ ေတြ႕ေနရတယ္။ တျခားသက္ဆုိင္ရာဌာနေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းရင္ပုိေကာင္းလာလိမ
ႏွင့္ အုိးအိမ္ဖြံ႕ၿဖဳိးမႈဦးစီးဌ
ကမၻာ့က်န္းမာေရးအဖြဲ႕ႀကီး (WHO) က ေထာက္ျပထားသည့္ ေရအရည္အေသြး အားနည္းလာျခင္း၊ အေဆာက္အအံုမ်ား စနစ္တက်တည္ေဆာက္မႈမရွိျခင္း
လက္တေလာ ေျဖရွင္းရန္အလြယ္ကူဆုံးျပႆန
“ကားေတြအရမ္းတင္သြင္းလာတယ္ဆ
သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး က႑တြင္ လူအမ်ားစုမွာ ဘတ္စ္ကားကုိသာ အဓိက အသုံးျပဳေနရေသာေၾကာင့္ ယင္းေနရာမ်ားတြင္ အဆင့္အတန္းျမင့္ျမင့္အခ်ိန္
ပညာရွင္အမ်ားစု၏ သုံးသပ္ခ်က္မ်ားအရ စီးပြားေရးၿမဳိ႕ေတာ္ရန္ကုန္
ရန္ကုန္၏ သမုိင္းစာမ်က္ႏွာကုိ ျပန္လွန္လွ်င္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္တြင္ အေလာင္းမင္းတရားႀကီးက လူဦးေရတစ္ရာေက်ာ္ျဖင့္ ဆိပ္ကမ္းၿမဳိ႕ငယ္ေလးအျဖစ္ ရည္ရြယ္ကာ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည
ေထာင္အတြက္ ရည္ရြယ္ကာ ၿမဳိ႕ဧရိယာကုိ ဗုိလ္တေထာင္ဆိပ္ကမ္းမွ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္အထိ ေထာင့္မွန္ပုံစံေျမကြက္အျဖစ
ေခတ္အဆက္ဆက္ၿမဳိ႕၏ ဧရိယာကုိ ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ တုိးခ်ဲ႕ခဲ့ရာမွ ယခုအစုိးရသစ္လက္ထက္တြင္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္စည္ပင္
သာယာေရးေကာ္မတီႏွင့္ ဂ်ပန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးေအဂ်င
JICA ၏လတ္တေလာ အဆုိျပဳခ်က္မ်ားအရ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တစ္ဖက္ကမ္း ဒလ၊ တြံေတြး၊ သန္လ်င္အပါအ၀င္ ေျမာက္ပုိင္းခ႐ုိင္ၿမဳိ႕ နယ္မ်ားျဖစ္သည့္ ေမွာ္ဘီ၊ တုိက္ႀကီး၊ ေထာက္ၾကန္႔ၿမဳိ႕နယ္မ်ားကို တုိးခ်ဲ႕ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ၿမဳိ႕ျပႏွင့္ ေျမယာဌာနမွဴး ဦးတုိးေအာင္က ေျပာသည္။ တုိးခ်ဲ႕မည့္ ေျမဧရိယာမ်ားတြင္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕၏ အဓိကလုိအပ္ေနေသာ အိမ္ရာစီမံကိန္းမ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားရန္ စီစဥ္ေနမႈမ်ား ရွိေနေသာ္လည္း တစ္ႏွစ္လွ်င္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္ အိမ္ရာအခန္းေပါင္း သုံးေသာင္းေက်ာ္ လုိအပ္ေနၿပီး လက္ရွိတြင္ အိမ္ရာအခန္းေပါင္း တစ္ေသာင္းေက်ာ္သာ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ေသးေၾကာင္
ၿမဳိ႕တြင္းပုိင္း၌ ေျမေနရာလြတ္မ်ား ရွားပါးလာသည္ႏွင့္အတူ အိမ္ရာစီမံကိန္းအမ်ားစုကုိ ၿမဳိ႕ျပင္ေနရာမ်ားတြင္ တည္ေဆာက္ရန္ လ်ာထားသကဲ့သုိ႔ ဆူးေလဗဟုိျပဳ စီးပြားေရးအခ်က္အခ်ာနယ္ေျမမ
ထုိ႔ေၾကာင့္ မဟာရန္ကုန္ၿမဳိ႕ျပ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရးစီမံကိန္း၏ ေရးဆြဲအႀကံျပဳခ်က္အရ မရမ္းကုန္းၿမဳိ႕နယ္အတြင္းရွ
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕၏ အေျခခံလုိအပ္ခ်က္မ်ားအနက္မွ
ေနရသည့္ အခက္အခဲတစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။
ေလွာ္ကား၊ ဂ်ဳိးျဖဴ၊ ဖူးႀကီးေရေလွာင္ကန္ႀကီးမ်ား
ႏွစ္စဥ္ေႏြကာလတြင္ လွ်ပ္စစ္မီး အခက္အခဲႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕ေနရၿမဲျဖစ္သည့္ စီးပြားေရးၿမဳိ႕ေတာ္ ရန္ကုန္၌ ယခုႏွစ္တြင္ လွ်ပ္စစ္တာဘုိင္ႀကီးမ်ားကို
ရန္ခက္ခဲေနေသးသည္။
ပညာရွင္မ်ား၏ အဆုိအရ ၂၀၄၀ တြင္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕၌ ယခုလက္ရွိ လူဦးေရေျခာက္သန္းေက်ာ္မွ ဆယ္သန္းေက်ာ္အထိ တုိးပြားလာႏုိင္ဖြယ္ ရွိေသာေၾကာင့္ အေျခခံအေဆာက္အအုံမ်ားျဖစ္သည
ႏုိင္ငံမ်ားထဲက အဆင့္မီၿမဳိ႕ေတာ္တစ္ခုအျဖစ္
သုိ႔ေသာ္ အစိုးရအေျပာင္းအလဲ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ကာလအတြင္း အနာတရေပါင္းေျမာက္ျမားစြာျဖ
ဓာတ္ပုံ- ေဂ်ေမာင္ေမာင္ (အမရပူရ)/7Day News Journal
ZinYawNews
No comments:
Post a Comment