သတင္းအေထြေထြဖတ္ျခင္းသည္အေကာင္းႏွင္ ့အဆိုးအျမင္ေဝဖန္ခဲြျခားနိုင္ရန္ျဖစ္ပါသည္..

Wednesday 26 June 2013

ေဖ့စ္ဘုတ္မွေတြ ့ရေသာေက်ာက္ျဖဴ - ကူမင္း ေရနံပိုက္လိုင္းအေႀကာင္း(ဟုတ္၏မဟုတ္၏)


 

ေက်ာက္ျဖဴ - ကူမင္း ေရနံပိုက္လိုင္းကေတာ့ လူမသိ သူမသိ ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးသြားခဲ့ပါၿပီ...... အစမ္းပို႕လႊတ္မႈျပဳမယ့္ ပီးခဲ့တဲ့ ေမလ မတိုင္ခင္ကတည္းက ဒီကိစၥကို သတိေပးခဲ့ေပမယ့္လည္း စိတ္ဝင္စားမႈ နည္းပါးစြာနဲ႕ အြန္လုိင္းမွ ေပ်ာက္ခဲ့ရပါတယ္...... ေက်ာက္ျဖဴ - ကူမင္း စီမံကိန္းဟာ ေရနံပိုက္လုိင္း၊ ဂက္စ္ ပိုက္လိုင္းသာမကပဲ ယွဥ္တြဲလ်က္ ကားလမ္း၊ ရထားလမ္းလည္း ပါဝင္ေနတာကို သတိျပဳမိဖို႕ လိုပါတယ္......

စြမ္းအင္ ဆာေလာင္မႈ ျဖစ္ေနတဲ့ တရုတ္ႀကီးအေနနဲ႕ မလႅကၠာ ေရလက္ၾကားက ျဖတ္သယ္ေနရမယ့္ သူ႕စြမ္းအင္ေတြအပါအဝင္ အျခားေသာ ကုန္သြယ္မႈ လမ္းေၾကာင္းေတြကို ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းကေန သူ႕ႏိုင္ငံထဲ အျမန္ဆံုးေရာက္ဖို႕ သို႕မဟုတ္ သူ႕ႏိုင္ငံတြင္းကေန ေက်ာက္ျဖဴေရနက္ ဆိပ္ကမ္းမွာရွိတဲ့ သူ႕ရဲ႕ ကုန္တင္ သေဘၤာေတြအေပၚ အျမန္ဆံုးေရာက္ဖို႕ ရထားလမ္းကိုလည္း အျမန္ဆံုး ေဖာက္လုပ္သြားမယ့္ အလားအလာ ရွိပါတယ္......

အဆိုပါ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ျခင္းနဲ႕ စပ္လ်ဥ္းၿပီး အေရးအႀကီးဆံုုးကေတာ့ ရထားလမ္းအက်ယ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္..... ျမန္မာက အသံုးျပဳတဲ့ မီးရထားသံလမ္းအက်ယ္ဟာ 1,000 mm (3 ft 3 3⁄8 in) ျဖစ္ၿပီးေတာ့ တရုတ္ႏိုင္ငံက အသံုးျပဳတဲ့ မီးရထားသံလမ္း အက်ယ္က 1,435 mm (4 ft 8 1⁄2 in) ျဖစ္ပါတယ္...... ဒါေၾကာင့္ အဆိုပါ ေဖာက္လုပ္မယ့္ မီးရထားသံလမ္းအက်ယ္ကို တရုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ စံႏႈန္းနဲ႕ မေဖာက္လုပ္ပဲ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စံႏႈန္းနဲ႕ ေဖာက္လုပ္ရန္ လြန္စြာ အေရးႀကီးပါတယ္......

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေတာင္နဲ႕ေျမာက္ သြယ္တန္းထားတဲ့ မီးရထားလမ္း ရွိေပမယ့္ အေရွ႕အေနာက္ သြယ္တန္းထားတဲ့ မီးရထားလမ္း မရွိပါဘူး..... ဒါေၾကာင့္ ေက်ာက္ျဖဴ - ကူမင္း ေရနံပိုက္လုိင္းနဲ႕ တြဲလ်က္ျဖစ္လာမယ့္ မီးရထားလမ္းကို ျမန္မာ့မီးရထားေတြပါ အခ်ိန္မေရြး သြားလာခုတ္ေမာင္းႏိုင္မယ့္ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႕ ကိုက္ညီတဲ့ သံလမ္းအက်ယ္ 1,000 mm (3 ft 3 3⁄8 in) ကို သတ္မွတ္ထားရမွာျဖစ္ပါတယ္...... ထို႕အတူ တရုတ္ဘက္မွ တစ္ေန႕ ရထားျဖတ္ခ်ိန္ အခ်ိန္ဇယား သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ထားသင့္ပါတယ္....

ကုန္တင္ကုန္ခ် အေျပာင္းအလဲနဲ႕ ပါတ္သက္ၿပီး တရုတ္ - ျမန္မာ နယ္စပ္မွာ စခန္းမ်ားေဆာက္ၿပီး ကုန္စည္လႊဲေျပာင္းသယ္ယူမႈကို လုပ္ကိုင္ဖို႕ လိုပါတယ္..... ထို႕အတူ ျမန္မာ့ မီးရထားမ်ားမွလည္း အဆိုပါ ရထားလမ္းေပၚမွာ ေျပးဆြဲႏိုင္ရန္ အခ်ိန္ဇယား သတ္မွတ္ေျပးဆြဲရပါမယ္...... သို႕မွသာ အေရွ႕အေနာက္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ ျမန္ဆန္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံကို ခါးလယ္က ပိုင္းထားတဲ့ ရထားလမ္းဟာ ျမန္မာေတြအတြက္ ႀကီးမားတဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္.....

အဆိုပါ ရထားလမ္းကို တရုတ္သံလမ္းအက်ယ္အတုိင္း ေဖာက္လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ အဓိက ဆိုးက်ိဳးကေတာ့ လံုၿခံဳေရး ရႈေဒါင့္ကပဲ ျဖစ္ပါတယ္..... တရုတ္ႏိုင္ငံတြင္းက ရထားေတြ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းကို အခ်ိန္မေရြး ဝင္လာလို႕ရတဲ့အတြက္ တရုတ္စစ္သား၊ လက္နက္ေတြ တင္ေဆာင္ထားတဲ့ ရထားတစ္စင္း ျမန္မာႏိုင္ငံထဲကို ဝင္ေရာက္လာခဲ့ေသာ္ ဆိုတဲ့အေတြးဟာ အေတာ္ေလး ေက်ာျခမ္းစရာ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္...... ဒါေၾကာင့္ အဆိုပါ ရထားလမ္းကို ေဖာ္ေဆာင္မယ့္ တာဝန္ရွိသူေတြအေနနဲ႕ ေသေသျခာျခာ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ဖို႕ လိုပါလိမ့္မယ္......

ထပ္ၿပီးေျပာပါရေစ...... ျမန္မာ့ေျမေပၚက ျဖတ္သန္းသြားမယ့္ မီးရထားလမ္းမွာ ျမန္မာျပည္က မီးရထားမွန္သမွ် ေမာင္းလို႕ရရန္ လိုအပ္ပါတယ္......
— withေဖ့စ္ဘုတ္မွ-သတင္းတို

No comments:

Post a Comment

ေနာက္ဆုံးရပို ့စ္၂၀စာတင္ထား၍ဖတ္လိုပါကRead more သို ့ေခါင္းစဥ္စာသို ့အိုင္ကြန္အရုပ္ကေလးအားကလစ္လိုက္ပါ

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

ဒီမွာတင္ျပီးသားႏွင္ ့ေနာက္ဆုံးတင္ထားေသာပို ့စ္အေထြေထြမ်ားစိတ္တိုင္းက်တစ္ခုျခင္းကလစ္၍ဖတ္နိုင္ပါတယ္